ROZDZIAŁ IV
Władze „Forum” i struktura organizacyjna
§ 17
Władzami „Forum” są:
1. Walne Zebranie Członków.
2. Zarząd.
3. Komisja Rewizyjna.
4. Sąd Koleżeński.
§ 18
Kadencja Władz stowarzyszenia trwa 4 lata, a ich wybór odbywa się podczas Walnego Zebrania Członków w głosowaniu tajnym.
§ 19
Uchwały władz „Forum” podejmowane są bezwzględną większością głosów obecnych, prawidłowo powiadomionych członków. Chyba, że Statut stanowi inaczej.
§ 20
W przypadku rezygnacji członka władz w trakcie kadencji władzom tym przysługuje prawo uzupełnienia składu do czasu następnego Walnego Zebrania Członków.
§ 21
1. Walne Zebranie Członków jest najwyższą władzą „Forum”. Zwołuje je Zarząd.
2. Rozgranicza się dwa rodzaje Walnych Zebrań:
a. zwyczajne – zwoływane nie rzadziej niż raz na kwartał,
b. nadzwyczajne – zwoływane wg potrzeb lub na wniosek grupy co
najmniej 1/4 członków „Forum”.
3. Zasadność powołania nadzwyczajnego zebrania członków bada Walne Zebranie Członków.
§ 22
Do kompetencji Walnego Zebrania Członków „Forum” należy zwłaszcza:
1. Uchwalenie Statutu i jego zmian.
2. Wybór Prezesa i członków Zarządu.
3. Wybór członków Komisji Rewizyjnej i Sądu Koleżeńskiego.
4. Uchwalenie Regulaminów pracy Zarządu, Komisji Rewizyjnej i Sądu
Koleżeńskiego.
5. Określenie głównych kierunków działań „Forum”.
6. Podejmowanie uchwał programowych.
7. Nadawanie honorowego członkostwa.
8. Rozpatrywanie odwołań w sprawach członkowskich.
9. Udzielanie absolutorium Zarządowi za rok pracy.
10. Rozwiązanie stowarzyszenia.
11. Uchwalanie wpisowego i składki członkowskiej.
§ 23
O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zebrania Członków „Forum” zawiadamia członków stowarzyszenia Zarząd, najpóźniej 7 dni przed wyznaczonym terminem zebrania.
§ 24
Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków zwołuje Zarząd w terminie do 7 dni od dnia zgłoszenia wniosku i obraduje nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§ 25
Zarząd „Forum” składa się z Prezesa i pięciu członków wybieranych przez Walne Zebranie Członków w głosowaniu tajnym, spośród których wybiera dwóch wiceprezesów, skarbnika i sekretarza na pierwszym posiedzeniu Zarządu.
§ 26
Do kompetencji Zarządu należy:
1. Reprezentowanie „Forum” na zewnątrz i działanie w jego imieniu.
2. Kierowanie „Forum” zgodnie ze Statutem i uchwałami Walnego
Zebrania.
3. Uchwalanie planów działalności, preliminarzy wydatków i budżetu.
4. Powoływanie komisji problemowych.
5. Przyjmowanie członków zwyczajnych oraz występowanie do Walnego Zebrania Członków o nadanie członkostwa honorowego.
6. Zarządzanie majątkiem „Forum”.
7. Dokonywanie skreśleń z listy członków w przypadkach przewidzianych w Statucie.
§ 27
1. Zarząd działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Walne Zebranie Członków „Forum”.
2. Uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów w obecności
minimum 50% członków Zarządu. Przy równej ilości głosów rozstrzyga
Prezes.
3. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, minimum raz
w miesiącu.
§ 28
1. Komisja Rewizyjna jest powoływana dla przeprowadzenia kontroli
działalności Zarządu co najmniej raz w roku.
2. Komisja składa się z trzech członków i wybiera ze swojego grona
Przewodniczącego.
3. Komisja Rewizyjna działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Walne Zebranie Członków „Forum”.
§ 29
1. Sąd Koleżeński składa się z trzech członków i wybiera ze swojego grona Przewodniczącego.
2. Sąd Koleżeński powołany jest do rozstrzygania spraw przewidzianych w statucie.
3. Sąd Koleżeński działa na podstawie regulaminu uchwalonego przez Walne Zebranie członków stowarzyszenia.
ROZDZIAŁ V
Majątek stowarzyszenia
§ 30
1. Majątek „Forum” pochodzi ze:
- składek członkowskich i wpisowego,
- darowizn, spadków i zapisów,
- dotacji i subwencji,
- wpływów z działalności gospodarczej (prowadzonej na podstawie odrębnych przepisów).
2. Wpływy z działalności gospodarczej służą realizacji celów statutowych i nie mogą być przeznaczone do podziału między członków stowarzyszenia.
§ 31
Oświadczenia woli w zakresie nabywania praw i zaciągania zobowiązań majątkowych składają Prezes Zarządu i Skarbnik lub Wiceprezes i Skarbnik.
ROZDZIAŁ VI
Zmiana Statutu i rozwiązanie stowarzyszenia
§ 32
Uchwały dotyczące zmian w Statucie podejmuje Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów przy obecności minimum 1/2 członków.
§ 33
1. Uchwałę o rozwiązaniu stowarzyszenia podejmuje Walne Zebranie Członków większością 2/3 głosów w obecności co najmniej 1/2 członków.
2. Uchwała o rozwiązaniu „Forum” musi określać przeznaczenie majątku
stowarzyszenia.
Bielawa, 29.01.2004 r.